Paniekvoetbal in de kledingbranche

David Beckham heeft het groene veld nog maar net verlaten of de modesector gaat collectief paniekvoetbal spelen. Want mensen, het is pas half mei en de kortingspercentages vliegen ons al om de oren. Berichten over faillissementen in de kledingbranche stemmen weliswaar niet optimistisch, maar laten we het hoofd koel houden.

Steps DSC_0022

 

SALE-theater

SALE in grote chocoladeletters op je gevel plakken, geeft een verkeerd signaal. En àls je het doet, maak dan ook dáár theater van. Voer de uitverkoop door in je hele winkel, zoals de Bijenkorf dat al jaren doet tijdens de Drie Dwaze Dagen (zie foto). Maar imiteer dat niet fantasieloos, zoals een schoenenketen doet met zijn ‘Ziengs Zotte Dagen’.

 

Drie Dwaze Dagen bij De Bijenkorf

Drie Dwaze Dagen bij De Bijenkorf

Ook de uitverkoop verdient een totaalconcept! De Bijenkorf hoeft maar één gele ballon buiten te hangen, of de goegemeente weet hoe laat het is. Omdat het concern er drie dagen lang een geel/zwart theater van maakt. Geen ordinaire posters, maar een fraaie styling die in de hele winkel wordt doorgevoerd. SALE tot kunst verheven.

 

SALE tot kunst verheven

SALE tot kunst verheven

Champions league

Niet iedereen heeft Bijenkorf-budgetten, dat snap ik ook wel. Maar je mag de kunst best een beetje afkijken bij de groten der aarde. Laat je inspireren door de ingepakte etalagefiguren van Didi of Zara. En voeg er je eigen persoonlijke touch aan toe.

Dus niet klakkeloos kopiëren, zoals het Prijzencircus van V&D of de stapelkorting van de HEMA. Vertel je eigen verhaal, in woord en beeld. Pas dan kun je meespelen in de champions league.